Tag Archives: penyusuan

IBU-IBU YANG TIDAK BOLEH MENYUSUKAN BAYI

Adakah anda tidak boleh menyusukan bayi anda? Penyusuan susu ibu merupakan salah satu diantara saat paling indah dalam hidup seorang wanita..Betapa besarnya kuasa Allah iaitu semua wanita yang diberikan nikmat mengandung dan melahirkan dikurniakan pula secara semulajadi untuk mempunyai perasaan sayang dan keinginan untuk menyusukan bayi anda..tapi dalam ramai2 itu rupanya ada juga ibu2 yang kurang bernasib baik di mana ... Read More »

Set Susu Ibu Shaklee – Kelebihan Dan Rahmat Menyusukan Anak Dengan Susu Ibu

Kenapa Anda Perlu Susukan Bayi Anda? Lumrah bagi wanita yang baru pertama kali bergelar ibu pasti nak yang terbaik untuk bayi anda..oleh kerana ini merupakan pengalaman pertama anda, anda mungkin tertanya-tanya samada perlu memilih penyusuan susu ibu atau susu formula? untuk membantu anda membuat keputusan yang tepat saya akan sharekan faktor-faktor yang menyebabkan anda mesti memilih penyusuan susu ibu.. Kelebihan ... Read More »

KELEBIHAN PENYUSUAN SUSU IBU

Susu ibu adalah salah satu bukti kekuasaan Allah. Ia merupakan anugerah istimewa yang tidak patut disia-siakan…Sebenarnya telah banyak kempen-kempen yang dijalankan oleh kerajaan bagi menggalakkan penyusuan susu ibu, tapi masih ramai lagi yang memilih untuk tidak menyusukan bayi mereka.. Berbeza dengan para ibu di negara2 barat..kebanyakan mereka di  barat termasuklah para artis telah pun mempraktikkan konsep penyusuan susu ibu ini ... Read More »

LAGI SALAH FAHAM TENTANG PENYUSUAN SUSU IBU

Salam semua..kebelakangan ni saya kerap dengar kawan-kawan dan sedara mara yang bagi alasan tak breastfeed sebab susu badan mereka tak cukup..tapi bila ditanya macam mana tau tak cukup, diorang jawab sebab bila saya picit susu ade sikit je..:) Sebenarnya ramai sangat para ibu diluar sana yang tak tau bahawa susu ibu pada hari 1-3 memang sikit je..tapi kalau kita kerap ... Read More »

SALAH FAHAM TENTANG PENYUSUAN SUSU IBU

Mitos 1 : Bayi kerap menangis –  susu ibu tak cukup, bayi tak kenyang so kena top up dengan susu formula. Fakta – Perut bayi yang baru lahir adalah sangat kecil iaitu sebesar saiz guli je..bila bayi diberikan susu lebih dari keperluan tu yang kerap muntah. So jangan risau kalau ade yang cakap susu anda ta cukup. Ciptaan Alah memang ... Read More »

You might also likeclose