SEMBELIT VS HERBLAX

Perut sakit??!!…masanya dah tiba. Dah masuk dalam bilik tapi lama menunggu hasilnya masih tiada. Senget-benget badan meneran dan berpeluh-peluh macam orang jogging semata-mata nak keluarkan isi perut yang perlu keluar. Setelah hampir sejam bertarung hingga macam-macam style posisi digayakan, akhirnya anda berjaya…Yaa…lega yang teramat hanya Tuhan yang tahu.
Bunyi seakan proses melahirkan anak kan? Tapi sebenarnya bukan. Ini adalah siksaan yang dilalui oleh ramai orang diluar sana yang mengalami “SEMBELIT. Sampai macam tu sekali penangan sembelit hingga boleh menyebabkan buasir bila terlalu lama dan banyak kali meneran ketika membuang air besar. Lebih teruk bila sebahagian usus perut bole terkeluar sebesar penumbuk disebabkan meneran tersebut. Benda yang nak dikeluarkan tidak keluar, tapi benda yang tak sepatutnya keluar pulak yang terkeluar. Ini bukanlah cerita yang diada-adakan dan sengaja exaggarate tapi ini perkara ini benar-benar berlaku depan mata saya sendiri.
Kalau anda mengalami salah satu atau kesemua keadaan di atas..sah la anda mengalami sembelit..kesiankan sebab sembelit ni memang tak selesa dan menyakitkan..saya tau pun sebab saya pun pernah kene sembelit masa lepas bersalin dulu..nasib baik sekejap je..huh memang seksa sangat sembelit tu..kadang-kadang tu ramai yang cakap dah macam-macam cara diorang cuba..dah bergelen-gelen air yang diorang minum dan dah berbakul bakul oren/betik yang diorang makan tapi masih sembelit jugak..
Ade seorang kawan saya yang tak tahu dia ade sembelit ..kesian tengok dia masa sakit tu sebab nak duduk dan bangun pun susah..bila dia cakap nak pergi toilet memang lama dan kadangkala investment dia tak berhasil pun…sampai 1 tahap dah tak tahan sangat terpaksa juga jumpe doctor..doktor sahkan dia ade buasir dan sembelit..dan macam biasa la manusia ni masa sakit la baru nak disiplin jaga pemakanan..sama jugak la macam kawan saya tu..masa sakit tu memang dia minum banyak air dan makan buah-buahan dan sayur..tapi bile dah ok sket saya tengok air pun dia dah jarang minum..hihi
Bagi anda yang ada masalah sembelit yang sederhana saya sarankan anda untuk amalkan Alfalfa je pun dah memadai tapi bagi yang agak teruk saya sarankan anda untuk amalkan HERBLAX kerana iannya pun ada Alfalfadan tambahan manfaat lain..jom baca apa itu HERBLAX..
http://mummydinashoppe.blogspot.com/2013/02/sembelit-vs-herblax.html
HERBLAX SHAKLEE?

Herb-Lax Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas
.
Bagi menangani kesulitan membuang air besar, HerbLax yang lembut boleh membantu.
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).  Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Oh ye..HERBLAX ni x perlu diambil setiap hari..memadailah kalau ambil seminggu sekali je..tapi kalau Alfalfa anda memang boleh amalkan setiap hari ye.. :)
Selain daripada itu, sebelum mengambil apa-apa vitamin sebaiknya anda mengambil HERBLAX dulu kerana ia berfungsi untuk menyahtoksinkan usus anda..lepas tu baru la senang vitamin-vitamin tu nak diserap oleh tubuh..J
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Berminat untuk mencuba produk Shaklee? Hubungi saya segera untuk maklumat lanjut:
Agent Shaklee anda bagi kawasan Setapak, Cheras, Ampang, Hulu Langat dan Cyberjaya(weekday shj).
Inginkan Herblax anda? hubungi saya dengan Whatsapp/sms/call : 012-3461698

 

Senarai Produk Shaklee dan Harga Shaklee

 
Call to action blog

Share on Facebook


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also likeclose