RAWATAN SAKIT GIGI

“Aduh, sakitnye gigi ni!”

Hmm..anda pernah sakit gigi??Sakit gigi memang menyeksakan..orang tua-tua cakap sakit gigi ni adalah sakit kedua selepas sakit bersalin..hmm, anda setuju ke dengan cakap orang tua-tua tu..bagi saya sakit gigi ni berada dalam kelasnya yang tersendiri..memang teruk sakit gigi ni sampaikan nak tidur pun tak boleh dibuatnye..lagi satu masalah pesakit gigi ni ialah asyik nak marah je..pantang orang silap sikit memang siap la orang tu..hehe..so, kalau ada dikalangan keluarga atau kawan-kawan anda yang sakit gigi baik jangan kacau dia yek..:)

Kali ni saya nak share tips rawatan sakit gigi cara perubatan islam

Merawat Sakit Gigi:

  1. Membaca Al-Fatihah.
  2. Membaca Selawat Syifa’
  3. Membaca Doa Sakit Gigi sebanyak 7 kali.

 Bagi yang dah pernah sakit gigi mesti tak nak kena lagi kan..:)so kalau tak nak kene lagi cuba amalkan tips dibawah..

Tips gigi sihat:

  1. Pastikan tabiat memberus, berkumur dan flos dilakukan dengan betul.
  2. Lakukan pemeriksaan berkala setiap enam bulan atau setahun sekali.
  3. Pemilihan jenis berus gigi, ubat gigi, dan cecair pencuci mulut dan flos yang digunakan juga penting.
  4. Makan buah-buahan dan sayuran, kerana ia banyak serat, ia juga mencuci kekotoran pada permukaan gigi.
  5. Hadkan pengambilan makanan ringan dan manis.
  6. Berhenti merokok.

Kesimpulannya, “prevention is better than cure”..janganlah tunggu dah sakit sangat baru nak jaga kebersihan gigi..:)

Semoga bermanfaat untuk anda!

Senarai Produk Shaklee dan Harga Shaklee

 
Call to action blog

Share on Facebook


2 comments

  1. Info yang menarik kerana memasukkan sekali kaedah rawatan Islam dalam rawatan untuk melegakan sakit gigi. Yang penting kita berusaha dan bertawakal kepada Allah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also likeclose