Tips Pujuk Anak Makan Vitamin

Sebagai ibu anda pasti inginkan yang terbaik untuk anak anda. Anda sanggup berhabis untuk pastikan anak sihat dan pintar. Masalahnya ramai ibu yang susah nak pujuk anak makan vitamin. Ramai yang mengadu pada saya anak tak nak makan vitamin kerana pelbagai alasan.

pujuk anak makan vitamin

Sebagai ibu, anda perlu kreatif untuk pujuk atau berikan anak makan vitamin. Anda perlu cari idea untuk menarik minat anda agar suka makan vitamin. Anda mungkin boleh cuba ayat-ayat seperti di bawah:

 

Kakak, kalau  nak sihat kena la makan vitamin ni. Vitamin ni boleh bantu kakak lawan semua bakteria dalam badan. Kalau kakak tak makan nanti bakteria tu makin membesar dan kakak akan jatuh sakit.

Adik nak jadi pandai tak?kalau nak pandai kena la makan vitamin ni. Ramai anak-anak kawan Mummy makan vitamin ni dan diorang pandai-pandai belaka – Kanak-kanak senang dipengaruhi menggunakan contoh yang mereka kenal.

 

Ayat-ayat pujukan di atas hanyalah contoh je. Anda boleh mengubahnya mengikut kreativiti dan kesesuain untuk anak masing-masing. Jangan putus asa kalau anak anda masih menolak vitamin. Proses memujuk akan mengambil sedikit masa. Anda perlu bersabar dan bertenang serta jagan sesekali memaksa anak anda.

 

Kalau ayat pujukan anda tidak memberi kesan anda boleh menggunakan cara alternatif. Tapi cara ni hanya boleh digunakan untuk memujuk anak supaya makan/minum Meal Shakes dan Omega je ye..:)

 

jeng..jeng..jeng..

 

Caranya ialah, campurkan je meal shakes ke dalam minuman anak anda. Pastikan masa anda campurkan Meal Shakes tu anak tak nampak ye. Bukannya apa, kanak-kanak ni akan menolak kalau dia nampak. Tapi kalau tak nampak tu sedap je dia minum, siap mintak tambah lagi..hehe

 

Cara yang sama juga anda boleh gunakan untuk berikan Omega Guard kepada anak anda. Cuma picitkan je Omega tu ke dalam susu atau minuman anak anda. Insyaa Allah anak takkan menolak..:)

 

Saya pun pernah berhadapan dengan karenah anak-anak yang susah nak makan vitamin ni. Saya dah cuba teknik-teknik di atas kepada anak-anak saya. Cara yang sama juga telah dicuba oleh para ibu bapa yang membeli vitamin untuk anak dengan saya. Alhamdulillah, rata-rata feedback yang diberikan sangat memuaskan..:)

 

Semoga perkongsian ini bermafaat untuk anda. Hubungi saya di 012-3461698 jika anda berminat nak cuba vitamin untuk anak anda.

Senarai Produk Shaklee dan Harga Shaklee

 
Call to action blog

Share on Facebook


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

You might also likeclose