Category Archives: Tips Sihat

Vitamin Shaklee Untuk Penyakit Asthma

Atasi Asthma

Masalah semput atau pun merupakan antara masalah pernafasan yang popular di Malayasia. Nak tahu tak macam mana ¬†terjadi? Okay, macam ni. berlaku apabila saluran pernafasan menjadi sempit lebih daripada keadaan normal. Punca saluran pernafasan menjadi sempit ialah akibat mukus yang menempel atau berkumpul di bahagian dinding saluran pernafasan anda. Cuba tengok gambar ni. Betapa sempitnya saluran pernafasan penghidap semasa mendapat ... Read More »

Antara Vitamin dan Makanan Sunnah

Makanan Sunnah Dan Vitamin

yang sangat popular ialah , , , , dan lain-lain. Sampaikan kalau disebut je mesti makanan-makanan ni yang akan terbayang di fikiran anda. Alhamdulillah semakin ramai yang sedar akan kepentingan serta peluang yang ada dalam bidang . Sebab tu lah kalau anda perhatikan sejak kebelakangan ni pelbagai jenis dan jenama yang di jual di pasaran. Boleh dikatakan ia ibarat cendawan ... Read More »

Rahsia Kulit Cantik, Cerah Berseri Dan Awet Muda

Lumrah perempuan pasti ingin kelihatan cantik. Ramai yang sanggup buat apa sahaja untuk pastikan kulit mereka cantik, cerah berseri dan kelihatan awet muda. Ada yang sanggup menggunakan produk-produk terlarang semata-mata nak dapat kulit cantik yang mereka idam-idamkan secepat mungkin. Antara rawatan kecantikan yang ada dipasaran ialah: Pembedahan Kos yang diperlukan amat tinggi. Anda perlu melalui pengalaman menyakitkan selepas dibedah dan ... Read More »

Diet Ibu Menyusu – 7 Makanan Yang Perlu Di Elakkan

Ibu yang menyusukan bayi perlu makan dengan diet seimbang. Diet ibu menyusu yang seimbang yang mengandungi makanan kegemaran anda adalah pilihan terbaik. Namun tak semua makanan kegemaran anda itu sesuai untuk si manja. Jika ada tanda-tanda seperti ruam, kolik, sesak nafas atau muntah, anda perlu perhatikan semula diet anda. Berikut adalah antara makanan yang perlu anda elakkan.   1) Kopi ... Read More »

Herblax – Tips Penjagaan Usus

Sistem penghadaman yang juga dikenali sebagai otak kedua anda, mempunyai rangkaian lebih 100 juta neuron yang melapisi perut dan saluran gastrousus anda. Neuron ini adalah jenis neurotransmitter atau pengutus saraf utama sama dalam otak kita. Gangguan salah satu otak akan menjejaskan otak yang satu lagi, sebab itulah sistem penghadaman yang kurang sihat boleh mempengaruhi mood dan gangguan neurologi dan psikologi. ... Read More »

You might also likeclose