Category Archives: Pregnancy

Perbezaan Vitalea Shaklee Dan Multivitamin Lain

Vitalea Shaklee Multivitamin Termaik Untuk Anda Dan Keluarga! Alhamdulillah masih dipanjangkan umur dan diberikan kesihatan untuk update blog hari ni..kali ni saya nak sambung perkongsian tentang multivitamin hebat Shaklee iaitu Vitalea Shaklee..selalunye anda dengar cakap-cakap kawan-kawan atau orang-orang sekeliling je tentang Shaklee ni kan..hari ni saya akan sharekan fakta tentang perbezaan Vitalea Shaklee berbanding multivitamin lain di pasaran..:) PERBEZAAN VITALEA ... Read More »

PENING SEMASA HAMIL

Pening kepala adalah antara perkara yang sering dialami oleh ibu mengandung..kenapa ibu mengandung selalu pening ye..secara teorinya.. dalam trimester pertama hormon progesterone iaitu hormon kehamilan sedang merehatkan dinding salur darah anda..so, kesannya ialah tekanan darah menurun..bila tekanan darah menurun secara automatic anda pun akan rasa pening.. Manakala, dalam trimester kedua dan ketiga pula ibu mengandung kerap pening pula adalah disebabkan ... Read More »

TIPS ELAK KEJANG KAKI

Salam semua..seperti yang saya janjikan dalam entri semalam, hari ni saya nak sambung lagi tentang kejang betis.. Tips elak Kejang Betis Lakukan senaman untuk meregangkan otot-otot betis. Caranya ialah berdiri seperti gambar ni. Pastikan tapak kaki melekap pada lantai. Tahan selama 5 saat. Sebaik-baiknya ulang senaman ini 3 kali sehari. Lakukan senaman untuk tapak kaki. Bengkokkan kaki ke bawah dan ... Read More »

MAKANAN YANG PERLU DIELAKKAN SEMASA HAMIL

Ibu yang mengandung memang selalu mengidam nak makan macam-macam..ade yang mengidam yang pelik-pelik dan ade juga yang mengidam yang biasa – biasa je..ade yang sebelum mengandung tak suka makan masam tapi bila mengandung terus suka makan jeruk..ada yang sebaliknya..saya pernah dengar seorang kawan ofis cerita tentang isteri dia yang suka sangat makan sabun mandi..dia tau cerita tu pun lepas isteri ... Read More »

10 MAKANAN TERBAIK BUAT IBU HAMIL

Assalamualaikum ibu-ibu semua..anda semua pun tahukan bahawa pemakanan sihat semasa hamil adalah sangat penting untuk ibu hamil dan juga bayi di dalam kandungan..so jom baca serba sedikit tentang makanan-makanan yang elok diamalkan oleh ibu hamil..            Roti bijirin penuh – membekalkan tenaga jangka panjang dan penuh dengan serat.Ia mengandungi kalsium, zat besi vitamin B dan asid ... Read More »

You might also likeclose