Category Archives: Nutriferon

Bahaya Antibiotik

Antibiotik lazimnya diberikan kepada pesaikt apabila simptom sesuatu penyakit masih tidak beransur pulih. Masalahnya ada sesetengah doktor yang bagi antibiotik sesuka hati kepada pesakit tanpa mengenalpasti sesuatu simptom dengan lebih detail. Anak saya sendiri pun pernah diberikan antibiotik semasa dia masih bayi lagi. Sebenarnya masa saya bawa anak ke klinik tu anak saya baru je demam, tapi doktor tu terus ... Read More »

Cara Semulajadi Rawat Anak Selsema

Kebanyakan ibubapa sering bergantung kepada klinik apabila anak mereka jatuh sakit tidak kiralah samada anak selsema, demam, ataupun batuk. Tambah memburukkan keadaan pula ramai doctor yang mengambil mudah dengan memberikan antibiotic semudah memberi ubat biasa tanpa memikirkan kesan sampingan yang bakal dihadapi oleh kanak-kanak tersebut. Saya sendiri pun pernah mengalami situasi macam ni masa anak-anak saya kecil. Antara yang saya ... Read More »

Masalah Jerebu – Tingkatkan Sistem Imun Dengan Nutriferon Shaklee

Nutriferon Shaklee bantu tingkatkan sistem imun tubuh anda! Masalah jerebu di Malaysia memang berada di tahap yang agak membimbangkan sekarang. Sebagai ibu anda pasti risaukan kesihatan anak anda dan keluarga. Tambah merisaukan bila sekolah telah kembali beroperasi seperti biasa. Oleh itu, anda perlu mencari alternatif bagi meningkatkan sistem imun anak anda supaya tidak terdedah kepada jangkitan virus-virus berbahaya di luar ... Read More »

Bahaya Kencing Tikus

Penyakit kencing tikus adalah antara topik yang hangat diceritakan di tv, surat khabar dan lain2 media sejak kebelakangan ni..memang agak menakutkan sebab ianya boleh membawa maut. Bulan lepas masa saya bawa anak jumpa pediatrician pun ada sorang ibu yang ceritakan tentang pengalaman anak dia(perempuan umur 6 tahun) yang disahkan menghidap penyakit Leptospirosis(penyakit disebabkan kencing tikus). Dalam kes dia tu nasib ... Read More »

TINGKATKAN SISTEM IMUN DENGAN NUTRIFERON SHAKLEE

Keadaan persekitaran kita sekarang ni dah tak macam dulu..dulu, udara yang kita sedut memang fresh sangat.tak macam sekarang..sekarang ni dengan macam-macam pencemaran kadang-kadang nak bernafas pun rasa tak selesa je..mana taknye, asap kenderaan kat semua tempat..tu tak masuk lagi asap rokok dan lain-lain lagi..tu baru masuk bab udara..blom lagi bab makanan yang ada bahan kimianye..tu la antara sebabnya orang sekarang ... Read More »

You might also likeclose