Category Archives: Breastfeeding

Doa Untuk Membanyakkan Susu Ibu

Assalamualaikum.. Bagi ibu-ibu yang menyusukan bayi..kai ni saya nak kongsikan doa-doa dan zikir yang boleh diamalkan untuk menambahkan susu ibu.. Doa dan zikir untuk menambah susu ibu. 1. Doa Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan.  Ya Allah seberapa banyak susu yang aku perolehi ... Read More »

Nutrisi Yang Diperlukan Ibu Hamil dan Penyusuan Susu Ibu yang Sihat

Assalamualaikum.. Oleh kerana banyak tempahan produk atau pun pertanyaan yang saya terima adalah mengenai kehamilan dan penyusuan, so hari ni saya nak share tentang info mengenai kehamilan dan penyusuan.  ____________________________________________ Nutrisi yang baik dan lengkap adalah amat penting dalam bagi ibu hamil dan bayi yang bakal lahir. Begitu juga bagi ibu yang menyusukan bayi mereka. Dalam tempoh kehamilan dan penyusuan susu ibu, ... Read More »

Set Milk Booster – Set 3M Shaklee

Set 3M Shaklee bantu ramai ibu menyusu membanyakkan susu! Polisi Penyusuan Susu Ibu Malaysia; “Semua ibu digalakkan menyusui anaknya dengan susu ibu sahaja dari lahir hingga berumur 6 bulan dan meneruskannya sehinggan mencapai 2 tahun. Makanan pelengkap hanya diberikan kepada bayi mulai umur 6 bulan.” Alhamdulillah sejak kebelakangan ni dah ramai ibu dan bakal ibu yang memilih untuk menyusukan bayi ... Read More »

Set Penyusuan Shaklee – Rahsia Kejayaan Penyusuan Anak Sehingga 2 Tahun

Bila keluar berjalan & dengan keluarga kami selalu terserempak dengan ibu/ayah yang memberi  bayi mereka susu formula. Saya & suami selalu cakap “kesiannye bayi  tu kan..kecik-kecik lagi dah kene minum susu formula..” Kekadang di hospital pun sama jugak..ada masanya saya ringankan mulut bertanya jugak kat ibu tersebut.. saya:      kenapa x breastfeed yek..? S ibu A:  susu tak cukup.. saya ... Read More »

Kebaikan dan Kelebihan ESP Shaklee

ESP Shaklee atau Energizing Soy ProteinShaklee merupakan makanan tambahan yang membekalkan protein penting untuk badan. Ada apa dengan protein? Protein adalah nutrient terpenting dalam badan kita. Kulit, rambut, otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone dan sel-sel kita semuanya terdiri dari protein. Badan kita bergantung kepada protein untuk membina sel-sel baru bagi menggantikan tisu badan yang rosak. Penyakit – penyakit Akibat Kekurangan ... Read More »

You might also likeclose