Category Archives: B Complex Shaklee

Vitamin Tambah Tenaga – Macam Mana Nak Jadi Bertenaga Sepanjang Hari

‘Penatnye’…Ini adalah antara perkataan yang sering kedengaran daripada semua wanita terutama yang telah bergelar ibu..dengan tugasan rumah tangga yang perlu dibuat, anak-anak yang perlu dilayan..tambah memenatkan lagi kalau anda bekerja..tu belum ditambah dengan En Suami yang minta perhatian jugak lagi..:)..Hmm.. Allah je la yang tahu betapa penatnya kita setiap hari..kalau badan kita boleh bercakap mesti dia pun mengeluh kepenatan jugak ... Read More »

SET PENYUSUAN SHAKLEE – BANYAKKAN SUSU DAN KEKAL AKTIF

Banyakkan susu dan kekal aktif sepanjang hari dengan Set Penyusuan Shaklee Ramai kawan-kawan saya dikalangan para ibu mengeluh mengatakan penyusuan susu ibu atau breastfeed adalah susah..dan ramai juga yang bagi alasan takut bentuk badan mereka tidak menarik kalau mereka menjalankan penyusuan tersebut..tapi jawapan yang sering saya berikan  ialah.. ”Penyusuan susu ibu ni bukan perkara yang susah atau mustahil, tapi bukan ... Read More »

CARA ATASI MABUK MENGANDUNG

“Aduh!Penatnye..Asyik loya dan muntah je hari ni…” ataupun “eee..bau ape ni?rasa nak muntah dibuatnye..” Mabuk mengandung adalah perkara normal bagi kebanyakan ibu mengandung..tapi bagi sesetengah yang tidak pernah mengalaminya pasti akan terdengar suara-suara sumbang macam ni..”Alah psikologi je tu..” bagi anda yang  mengalami mabuk mengandung dan pernah terdengar suara sumbang macam tu mesti geram kan..bawak-bawak bersabar je la ye..biarlah Allah ... Read More »

MAKANAN UNTUK TINGKATKAN KESUBURAN

Antara makanan yang dapat tingkatkan kesuburan ialah: Betik Ialah antara jenis buah yang kaya dengan vitamin C. Vitamin C merupakan antioksida yang baik untuk tubuh. Ia juga dikatakan berupaya meningkatkan jumlah dan tahap  kesuburan sperma. Jadi amalkan buah betik dalam menu harian dan 500mg vitamin C untuk kesihatan. Kerang Kerang ialah makanan laut yang tinggi kandunagn zink. Kekurangan nutrient zink ... Read More »

Sakitnya Ulser Mulut!!!

Ulser Mulut

Ulser Mulut memang sangat menyakitkan. Anda selalu kena ulser mulut? Sakit dia Tuhan je tau especially time makan kan? Kalau terkene pada lidah lagi susah dan nak bercakap pun sakit. Biasanya paling cepat ambik 4-5 hari baru pulih. Kalau kene tang tepi pipi atau di bahagian bawah bibir dan tergigit lagi lambat baik kan? Ini ada sedikit info tentang ulser mulut yang ... Read More »

You might also likeclose